Ознаке

 

          

             СА УСКРШЊОМ  ПОШТОМ

 

Добри Боже, Теби ово писамце,

Васкрс је данас.

Мир и тиха радост људи,

Мале деце и младих животиња,

И сваке зелени.

 

Гробни камен препуче јутрос, господе.

Испунише се пророштва и обећања.

Истина се показа.

Истина се данас сме рећи:

Ваистину је истина!

 

Но не само гроб запечаћени:

Пуче истина новог пролећа.

пуче и истина живих ослобођених вода.

Пуче истина снегом заметених стаза.

Васкрс је дан пуцања свих

Истина што у тами ћуте.

 

А све има своју истину, Боже!

И та истина му је живот и једино право.

А често, Боче, камен је наваљен

На истину малих, сиротих живота.

Шта ће ту гробни камен, Боже?

 

Васкрс је данас.

А мени не даду рећи

Истину праву о малом народу.

И мени ко да није Вакрс.

Хтедох причати сећања стара:

О смерности простих северних Лапа

Што у студеној пустињи живе

Од најмањих истина и права.

радују се ко деца шареним капама

И топлу млеку и брзу санкању

И чувају ирвасе тамо око Кируне,

На мосту између Шведске и Норвешке,

Мосту малених земаља и народа.

 

Не дадоше ми казати сећања!

Узех да причам о малом народу

Што тамо далеко има и чува

Вилински посед, чаробна блага,

И стога му мале кућице у малој земљи

Пуне су финих, скупих играчака.

 

Не дадоше ми зборити, Боже!

Почех тад грцати, о Боже, о народу

Који је малени народ мој.

Истине наше нису многобројне,

И све до једне пеку и боле,

А оне су нам све благо и све право наше!

 

Пресекоше ми реч, Господе!

Васкрс је данас.

А ја под плочом ћутим,

И жалим  Ти се , Боже, горко, горко.

И молим Те:

Пусти ме преда Се,

Живу или покојну,

Да теби бар кажем шта је данас

Истина страшна о малом народу.

 

(1940).

____________________________________________

Исидора СЕКУЛИЋ  ( Мошурин, Бачка, 1877 – Београд, 5. април 1958). Књижевни аналитичар, прозни писац, путописац, свестрана књижевна личност; скривени песник…

Видети: http://www.slobodanjovanovic.org/2011/07/11/milo-lompar-sta-je-kulturna-politika-srbije/

http://beogradskaka5anija.cyberfreeforum.com/t1269-isidora-sekuli

http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D1%81%D0%B8%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%B0_%D0%A1%D0%B5%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B8%D1%9B

