Ознаке

Т

 

                Искушење

Можда ми се све то само тако чини,

можда је све тлапња у мртвоме духу!

Што ако је лажан сјај у месечини

и звук поздрављења тек обмана слуху?

Што ако је лаж у оку и у уху?

Можда сам већ давно нестао у тмини

једне мране ноћи у лошем ваздуху

или, ко зна, негде у морској дубини?

Шта ако ме нема овде више жива;

ако никад живот не беше у мени?

Што ако је лажна крв и лажна машта?

Што ако сам тужни син мртворођени

покојнице грешне што побожно снива

један бољи живот у цветању башта?

__________________________________________

Гвидо  ТАРТАЉА  ( 1899 – 1984 ).  Књиге песама : ПЕСМА И ГРАД, 1923; ЗАЧАРАНИ КРУГ , 1924; ЛИРИКА, 1924; ПОЕМА О ПРУЗИ, 1946; ПЕСМЕ, 1952.  –  У неким другим, срећнијим временима, врло бих радо уврстио и Тартаљину песму „VISIO MADONNAE GUIDI RENI“ (I -II).

Видети: http://riznicasrpska.net/knjizevnost/index.php?topic=332.0   http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%BE_%D0%A2%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B0%D1%99%D0%B0

