Ознаке

 

 

       НАСЛЕДНИЦИ ВАТРЕ

 

Ми смо наследници ватре.

На тирански олтар

Доносимо што имамо :

Тело и дом, децу,

кусо сећање.

Посекли Шумадију,

Ртањ подзидали,

Банатом торњеве дигли,

Пламен нам леден

Из Сибира пири.

Ми смо наследници ватре.

Ломача је наша Историја :

Угљен од књига на Варош-капији,

На Врачару дим

Спаљених моштију,

Бегунци у пламену на Бањици,

Огањ и згаришта

Села, цркава, људи.

Ми смо наследници ватре,

Ми, жар земље,

Ми, дах јаре,

Ми, прах из недара пустињских.

Наследници смо ватре,

Служимо јој, горимо.

Ми смо наследници ватре.

(—————)

 

ЗА КАЈУ*

 

Учини ми се
Лебдиш ми отуд
Где снови буде
Силу живота,
Стражу љубави.

Удаљим ли се
Сечање траје:
У наручју ми
Свеудиљ клонеш
У сени прошлог.

Учен је твој ход
И осмех смеран,
Држање којим
Каниш ми дати
Руку и било

Да надланицу
Сречан пољубим
И знам трајемо
У живодајној
Мајчинској води

За то рођење.

______________________________________

Срба МИТРОВИЋ ( 1931 -2007). Песник, преводилац. Књиге поезије : Метастрофе (1972), Опкорачења (1975), Подне на Теразијама (1983), Опис и труње (1984), Шума која лебди (1991) , Библиотека (1992), Жаоба (1993)…. – Овде се прештампавају Митровићеве песме онако како су прелиминарно објављене у КР, 10 / 1973, и 300 / 1987.

* Последња објављена песма овог песника. Видети више: хттп://www.мета-фора.цом/2008/05/кајоко-јамасаки-и-срба-митровиц-светлосна-обала-за-кају/

 

 

