Ознаке


 

Суза моја

 

Суза моја

Нагони ме казат

Добро није

Што се оку чини

Испод срца

Крију се човеци

Једно јесте

А друго се каже

Свет се свету

Пружа по дуљини

Дуг се човек

Мери по чувењу

Кратак богме

По прераној смрти

Ком се носи

Изнети се хоће

Ком се живи

Живети се може

Сан је сладак

Ко од јаве живи

Многи хоће

Ђикат у висину

Ружа једна

Не разгали цвећа

Зубља једна

Не запали дана

Многи лучи

У ватре се чине

Пламен трне

Јабуку од злата

Мој је уздах

Комад васељене

Тиме хоћу

Све одједном казат

 

Поезија

 

(…)

Узео ме за душу грозничави јез

У молитвама својим помињем те ја

Дођи ми у облику патње да

Представи смрти суделују два

 

Кроз  мелемне сузе Господарице гле

Посустало сунце златом опточено

У свемирским лађама полако гре

Отварајућ облак бескраја новог

 

Пођимо крадом у бескраја говор

Оптерећи надом нове речи

Говоримо тихо бесмртна слова

Час она час ова час она час ова

 

Ноћ

 

Коров ноћи испод цвета зри

Суза сунца у сред мрака ври

У црн црном црна звезда спи

 

У црн црном црна звезда спи

Трагом  неба крајем краја ли

Лик у лику читав облик ми

 

Лик у лику читав облик ми

Мером дана ноћ у ноћи ли

Врхом врха крајем краја сни

 

И же јесте око стооко

Лист у листу грму је

Клас је класу зрном пшеница

 

                Оноћење

 

Врх ми главе ноћно седа

Долом доли хоће бити

Црвен пожар не да снити

 

Талас траве ношен ветром

Дном се ока хоће свити

Зелен облак не да снити

 

Шум се шуме стере кругом

Лист у листу хоће спити

Шарен ветар не да снити

 

Дан ми кани трулој ноћи

Слеп се месец хоће скрити

Бујан бескрај не да снити

____________________________________

Вито  МАРКОВИЋ  ( 1935 –  ) . Песник, прозни писац, есејист; антологичар. Књиге песама : ПАНИКА ТЕЛА, 1963; ОПАСНОСТИ ГЛАВЕ, 1967;  ПАКАО, 1967;  ПУСТОШ И СМРТ, 1971;  УДЕС, 1973;  НАСМЕЈАНА ЖРТВА, 1975;  ДРУГА КОЖА, 1978 ; ТЕСНА ШУМА, 1981;  ПОХВАЛА ЛУДИЛУ, 1985; СНОВИ И ОБЛИЦИ, 1990…

 

