Ознаке

 

    ЦРВЕНА  ВОДЕНИЦА

 

                Село на Косову

 

Јалова муња двапут је обасјала

и двапут  у црно завила

ову земљу.

 

Не види се вода за којом идем.

 

Само још реч ћути у утврђеној граници.

И она у корову.

 

1969.

 

ХАД

 

Даље! Још  Даље!…

Г. Цапрони : И  цампи

 

Поља

непрегледна

с оне стране

Ти

животом својим заустављен

на кочијаша вичеш

Даље! Још даље!…

 

8. јануара 1984.

 

ИЗАПОНОЋНА, СТРАХУ  И ТРЕПЕТУ

 

Зашао је Месец,

нека је,

и морао је заћи.

У три прегршти стаје

све што могу да убијем

и оживим

сред воде те

са дна

не дирајући муљ

где се слежу животи

и наличје није грдније од лица

за нас изгубљеног

у само за нас нечем непознатом.

 

1. јануар 1991.

 

*

 

У паклу

нема промена

осим једне

коју

сносећи је

не изражавамо.

 

1. јануар 1991.

 

 

.О НЕ  Т.!

 

Ступица двострука и очај између,

Гоне ме брже коначноме стиску,

Да, измеђ кљуса, избијем на међу,

Где је избрисан и траг моме вриску.

 

Томе се надам : опростите сви ;

Себичан је човек, а није ни снажан

Да тамо где све тоне и ништа не зри

Тегобан живот издржи, одважан.

 

О какав јад од овог сонета!

Изроди њега беда мога света,

Моји трули нерви; крст је сваки

 

Међу њима, и ја ето тако

Био сам вам таки.

Па ми чак ни то није било лако.

 

9. јануара  1991.

 

__________________________________________

Божидар  МИЛИДРАГОВИЋ ( 1939 – 1995 )  . Песник, прозни писац, критичар, антологичар.  Књиге поезије :   Цариник ( 1967), Где нас је анђео победио ( 1970),  Стезање огњишта (1971),  Рад извора ( 1973), Стопе (1975),  Грчки комади (1978),  Сирене без посла ( 1982), Стакло и коврxе (1983), Раздвојено лишће (1985), Изабране песме (1987) , Ја сам напољу  (1989), Отпис и пратња (1991) , Фински нож (1993), Монашки анали, ПЕСМЕ (1965 – 1995)  (1997)… –  Овде се прештампавају песме прелиминарно објављене у ч. Књижевност, 1- 2 / 1992. и из књиге „ПЕСМЕ (1965 – 1995). Избор је допуњен у другом издању новим песмама…

