Ознаке

 

 

*

Ако постоји Бог или ништа

Ако постоји бол или гадост

Шта је Бог у свему томе

А шта ништавило, тупа радост?

 

Свет постаје скучен, мрачан

Видици личе на засторе мртвих

Зашто не бих отишао тамо

Где ничег нема и пустош ликује?

 

Колико те љубим, моја смрти

(Не долазиш знајући за моју чежњу),

Мисли и руке само тебе траже

И кад је уштап, киша, јара…

И кад се гуше слепи смртници

Злата жељни, меса и вина.

 

Волео бих те као хлеб насушни!

Зашто не долазиш и презиреш ме тако

Знаш, на живот се нисам навикао

А Бога да тражим и утеху не знам…

А време моје – јучерашње је

 

Кажу да Бог би помогао

Да пребродим локве дана

Али у калу беснила душа ми копни…

За тобом и Богом, лепотице

 

Величанствена нигдина ништа

Без звука, афекта и надања.

Покровом ме прекријте своје свемоћи

Да ко честица трајем ваше ноћи.

 

*

Једна је само истина о нама :

Све што знамо гнусна је тама.

 

Једна је само истина о мени :

Ноћ, пакао и понор црвени.

 

Једна је само реч у устима мојим :

Добра нема, а зла се не бојим.

1997.

 

* * *

О Рају оста само прича лудих

(не мислим да то беше Данте)

Ал  како се у овом брлогу пробудих

То више ни Питије не памте.

 

И зашто дођох, ко ме створи

Да трајем ко ругло у свету ругоба

Што стихова неколико душа ми прозбори

То не смањи кугу и болести доба.

 

Добу ком остах, добу тиранина

Доба лудих црвених сотона

А негде је можда модра виолина

Причала о свету вила и озона.

 

О ти, што ме овде баци

Бог си или ђаво, казна или губа

Само бих да заспим ко тужни пајаци

Да заувек пређем преко руба.

 

Окружен срамницима пуних нечасти

Сам се копрцам у мрежи без части.

_________________________________________________________

Велимир  ЛУКИЋ (1936 – 1997). Песник, драмски писац. Књиге поезије:  Позив године (1954), Чудесни предео (1961), Мадригалио и друге песме  (1967), Негде је час  ( 1977), Руб  (1980), Магла и лик (1984)… – и Овде су уврштене ауторове песме постхумно објављен е у КН, 958 / 15. 9. 1997,  и   968 – 970  / 15. 2. – 15. 3. 1998.

