Ознаке

 

 

 СУДБИНА

 

Судараш се са сенком смрти

Судбино моја

Да л ћемо дочекати вече

Ил ће нас гуја већ у подне

Ненадано раставити

Девет је

Пази судбино моја

Још се ни погледом

Нисмо срели

Одлагали смо сусрет

Ко да је пред нама вечност

Истина

Ти знаш сваки мој час

Сваки педаљ на моме путу

(Осим кад мртве сањам

И у сну гробове копам)

А ја о теби ништа

Судбино моја

Веровао сам

(Мада увек растрзан сумњом)

Да ме водиш

Али тек сада

Кад ми вид копни

Ти муклим гласом

У мени певаш

Све песме брује у твојој песми

(Ил ми се можда тако чини

Што си моја)

Крв и смрт

Немир и језа

Осећам

Подне се ближи

Судбино моја

(О да л си моја)

Али тек сутра

(Ако се неко сети

Белутка у ватри)

Знаће се ко смо

 

ПРОМЕНЕ И ОБМАНЕ

 

шта се мења

овде беше он

тамо стајаше слон

по товар лажи

за све стране света

сестре ноћи поломише кола

лабудови осташе без перја

од комарца створише магарца

смртна жеља обавила земљу

овде он

тамо слон

у венцу од смеха

сурла и штака

жути голуб гуче

голубица не види од мрака

ноћ сестрице пита

ко ће кола да промени

лабуд кљун под крило ставља

шта ће перје да замени

____________________________________

РАЈКО ЂУРИЋ (1947. –  ) . Песник, есејист, публицист. Пише на циганском и српском. Књиге поезије : Без дома без гроба (двојезично, 1980) , А и У (двојезично, 1982)… – Овде се прештампавају Ђурићеве песме, прелиминарно објављене у КР, 179 / 25. 9. 1981 и КН , 681 / 1. 2. 1985. Након жестоке критике уређивачке концепције „Књижевне речи“, и апострофирања једног од његових „неподобних“ публицистичких текстова, доживео репресалију у „Политици“ у којој је радио : суспендован је са посла…

 

 

