Ознаке

ТАЛИ
Кад ме мајка под цкладом роди
над Урвинама
у њих ми пови вид
њиховим неботиком
освјешта зјенице,
па куд год крочим
сретам тали
у сну и на јави;
у себи их носим
узносе ме
и кад их видим
и заборав кад их скрије.

Име им срећу значи
Морача им корјен залива
брда и узбрђа
преко њих
небо дотичу
мени га дарују
што бродим
водом и гором
и небоходим,
морачком сретнику
у првом земном крику
и у видику Безграничног!
Име које срећу значи
Вјечним Сретењем зрачи…
1991.
САНТА МАРИА ДИ ТРАСТЕВЕРЕ
У средишту свијета
с оне стране Тибра
пинија гдје цвјета
гори од старина
неугасиво огњиште
вјере
Санта Мариа Ди Трастевере.
На њему
пламеном
Купине неопаливе
блиста лик
Пресвете Дјеве
свједочанство
Истине живе
То душе покољењима
пере
Санта Мариа Ди Трастевере
Дођох Ти, Дјево, и ја грјешан
у походе
у часу таме
да милост за њега молим
не од онога
што земну моћ има
но од Тебе,
Родитељке чисте
Која Небеском цару
у јаслама постељу
стере
Санта Мариа Ди Трастевере.
Гробове светих Петра и Павла
цјеливајући молим
душе мученика римских
призивам
срцем ко мачем голим
да народ мој распети
и све људе
избави од мржње
свијета
и његове невјере
силом Твог Сина
Христа
Санта Мариа Ди Трастевере.

Рим, 1993.

